19 September, 2008

[resto-indonesia] Waspada black campaign - Re: Resto AJISEN RAMEN HALAL ?

Bisa jadi ini upaya black campaign dari pesaing Ajisen Ramen melalui milis-milis.
Pemaparannya agak aneh bin ajaib. Mana ada pelayan restoran yang nanya satu persatu ke pelanggan agamanya Islam atau bukan.
 
Jadi mohon tidak ditelan bulat-bulat testimoni-testimoni bernada negatif semacam ini sebelum membuktikannya sendiri.
 
salam,
 
radit
 
 
 
----- Original Message -----
Sent: Friday, September 19, 2008 2:56 PM
Subject: RE: [Belajar Masakan] Resto AJISEN RAMEN HALAL ?

Wah mbak...
Aku juga pernah punya pengalaman seperti ini sih..
 
Puasa tahun lalu, critanya aku dan swami mau buka puasa diluar, trus kita ke Mal Taman Anggrek.
Setelah bingung mo makan apa, kita putusin mo coba makan di Ajisen Ramen.
Pas lagi liat2 menu... n mutusin mo pesen apa, gak lama pelayannya langsung nanya, Mbak.. muslim ya..
mkn dia liat kalung Lafal Allah yg aku pake (padahal secara fisik aku tuh lebih mirip orang chinese or jepang)
aku bilang iya...
 
trus dia minta maaf n bilang kalo makanan disini gak halal alias ada B2 nya...
 
alhamdulillah.. kt blom sempet pesen langsung d kita keluar lagi...
 
 
mungkin ada baeknya sebelom kita makan di t4 yg kita blom tau/baru tau.. tanya dulu aja kali ya... :)
 
 
utty






To: aksek_tarakanita@yahoogroups.com; CitaCinta@yahoogroups.com; Belajar-Masakan@yahoogroups.com; Ayah-Bunda-Anak@yahoogroups.com; Bayi-Kita@yahoogroups.com
From: indriasti.pratiwi@tns-global.com
Date: Thu, 18 Sep 2008 15:31:26 +0700
Subject: [Belajar Masakan] Resto AJISEN RAMEN HALAL ?


Dear All,

 

Maaf sebelumnya, saya tidak bermaksud untuk menyinggung siapapun

Hanya ingin menyampaikan pendapat saya/ apa yang saya alami

Kalau misalnya saya salah , mohon maaf dan bisa dikonfimasi kembali

Saya pernah mencoba untuk makan di AJISEN RAMEN , di Plaza Semanggi Lt 3A ( pojok)  

Pada saat saya membaca2 menu dan bertanya2 pada pegawainya saya menemukan menu dengan nama yang unik (saya lupa namanya) dan kemudian saya menanyakan apakah itu , kemudian petugasnya mengatakan bahwa itu adalah daging B2

Masya Allah, langsung saya minta maaf sama petugasnya karena saya tidak jadi makan disana

Saya tidak tahu apakah mereka mungkin masak daging babinya dipisah atau tidak , tapi sebagai muslim saya lebih memilih tidak makan disana

Dan saya sayangkan, mereka melihat saya pakai jilbab tapi tidak memberitahu saya diawal

 

Kemudian saya liat kemarin2 ini banyak yang berbuka puasa disana ( memakai Jilbab) rasanya ingin saya memberitahu tapi saya bingung

Jadi uneg2 saya , saya sampaikan disini

 

Sekali lagi saya mohon maaf bila saya salah

Tapi lebih baik apabila kita bertanya benar2 apakah menu mereka HALAL

 

Terima kasih

 

Niken

TNS

Wisma Metropolitan II, 7th Floor

Jl. Jend. Sudirman Kav. 29-31

Jakarta 12920, Indonesia

t    +62 21 252 6022 - 23

f    +62 21 252 6369  

Email: Indriasti.Pratiwi@tns-global.com

Web: http://www.tns-global.com/

 


ABOUT TNS
TNS is a global market information and insight group.

Its strategic goal is to be recognised as the global leader in delivering value-added information and insights that help its clients make more effective business decisions.

TNS delivers innovative thinking and excellent service across a network of 80 countries. Working in partnership with clients, TNS provides high-quality information, analysis and insight that improves understanding of consumer behaviour.

TNS is the world's leading provider of customised services, combining sector knowledge with expertise in the areas of Product Development & Innovation, Brand & Communications, Stakeholder Management and Retail & Shopper. TNS is a major supplier of consumer panel, media intelligence and audience measurement services.

TNS is the sixth sense of business™.
www.tnsglobal.com
-----------------
DISCLAIMER: This e-mail and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed and others may not distribute, copy or use it. If you receive this e-mail by mistake, please either delete it without reproducing, distributing or retaining copies thereof or notify our e-mail administrator at mail.administrator@tns-global.com. Note that this is NOT the address of the person who sent this mail to you but a general administrative address. The views expressed in this e-mail may be the personal views of the sender and not of TNS unless specifically stated. Please note that TNS is able to, and reserves the right to, monitor e-mail communications passing through its network. By accepting any work product from TNS, client agrees to be bound by TNS's standard terms and conditions which such terms and conditions can only be amended by mutual written agreement, and client separately agrees that TNS's liability for any claims, demands, damages, costs, including legal costs, and expenses resulting from any act or omission is strictly limited to the amount of any fees receivable by TNS in respect of the specific deliverable which is the subject of the potential claim and that TNS shall not be liable for client's loss of profits, loss of turnover, loss of data, loss of business opportunities, or consequential loss.
*****





Enrich your blog with Windows Live Writer. Windows Live Writer

__._,_.___
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Groups

Women of Curves

Discuss food, fitness

and weight loss.

Yahoo! Groups

Special K Challenge

Join others who

are losing pounds.

Yahoo! Groups

Familyographer Zone

Learn how to take

great pictures.

.

__,_._,___

Tidak ada komentar: